Egészség és fittség a boldogságért

Az vagy, amit megeszel, tartja a mondás, így aztán talán nem is kell bizonygatni: érdemes arra is odafigyelni, hogy mi kerül a tányérunkba.
Itt a tavasz, talán egyben a nyár is, egyre bővül a kínálat a piacokon, a zöldségesstandok megtelnek a finomabbnál finomabb idényzöldségekkel, hosszú idő óta ismét lehetőségünk van arra, hogy színesebbé varázsoljuk ételeinket és egyben figyelmet fordítsunk szervezetünk, immunrendszerünk megerősítésére, felfrissítésére is.

Ez az időszak a könnyű és könnyen elkészíthető ételek ideje: amikor kint süt a nap, kevesen szeretnek a konyhában gőzölődni, vagy egy-egy nehéz, zsíros étel után órákig csak pihegni, ahelyett, hogy a strandon süttetnék a hasukat, vagy kirándulni mennének. Érdemes tudni, hogy az idénynövények rengeteg vitamint és az egészség megőrzésében fontos szerepet játszó tápanyagot tartalmaznak.

Itt van rögtön a hazai piacokon nem olyan régen megjelent, ám nagy múltra visszatekintő és rendkívül ízletes, egészséges zöldség, a spárga. A fehér és zöld színben is létező különleges zöldség alacsony zsír- és nátriumtartalma miatt kifejezetten jó választás azoknak, akik a strandidőszak miatt odafigyelnek testsúlyukra.

Emellett rengeteg tápanyagot tartalmaz, kiváló wok ételekbe, tésztához, vagy köretként, és B-vitamint, folsavat is tartalmaz. A wok ételek amúgy is jó választások ez idő tájt: gyorsak, finomak és táplálóak. Arra figyeljünk oda, hogy a wokot mindig jól forrósítsuk fel, utána kerüljön bele az olaj, majd az egyformára vágott alapanyagok. Állandó kevergetés mellett, hogy minden zöldség, a tészta, a hús is egyformán érintkezzen a forró edénnyel, percek alatt elkészül az étel.

A brokkoli nagyban segíti a szervezet védekezőmechanizmusait magas fitovegyület-tartalma miatt. Ezenkívül található benne béta-karotin, ditioletionok, kálcium és kálium.

Az alma megelőzi a szív- és érrendszeri betegségeket, bizonyos típusú rákos megbetegedéseket, továbbá enyhíti az allergia és az asztma tüneteit. Antocianin-, fenolsav-, pektin- és C-vitamin-tartalma is nagy.

A paprika ősi növényünk, és Szent-Györgyi Albertnek köszönhetően ma már azt is tudjuk: a paprikában rengeteg C-vitamin van, emellett béta-karotint, kapszaicint és klorofillt is tartalmaz. Méregerős változata egyre népszerűbb, hiszen többek szerint minél erősebb a paprika, annál boldogabb az ember.
„Testünk és környezete között egyik legfontosabb kapocs minden bizonnyal az élelem. Az élelem képében a környezet ténylegesen bekerül testünkbe és átjárja azt.”
Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas biokémikus
Nobel-díjas biokémikus

A paradicsom pozitív hatása sem elhanyagolható, hiszen C-vitaminban és fitovegyületekben gazdag gyümölcse miatt a szervezet legfőbb őre. Béta-karotin, C-vitamin, kávé- és ferulasav is van benne, sok egyéb más mellett.

A szárnyashúsok fehérjékben és B-vitaminban gazdag ételek, és amellett, hogy diétázók is fogyaszthatják, enyhítik a szorongást és az álmatlanságot. Már dédanyáink is tudták: a hagyma gyógyír lehet sok betegségre, és persze ne feledkezzünk meg a csokiról se: mértéktartó fogyasztásuk előnyös a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, többek között tartalmaznak flavonoidot és antioxidáns vegyületeket is.

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan