Iványi Orsolya: van élet a gulyáson túl

Néhány hete nyitott meg Londonban a magyar dizájn legjavát bemutató Hungarian Design nevű üzlet, amelyet két hónapig kereshetnek fel a szigetország fővárosában azok, akik magyar csokit, cipőt, biciklit, parfümöt vagy épp kozmetikumot szeretnének vásárolni.
A meghatározott ideig nyitva tartó – azaz pop-up – üzlet nyitási jogát pályázaton nyerte el a Magyar–Brit Kereskedelmi Kamara marketingvezetője, egyben a bolt ötletgazdája, Iványi Orsolya. A pályázók közül az ő ötlete tetszett legjobban a konténerekből álló, különleges „bevásárlóközpont”, a Boxpark tulajdonosainak, így működhet augusztus végéig a bolt. Az ötletgazdát kérdeztük. 

Mi kellett ahhoz, hogy magyar dizájntermékeket forgalmazó üzlet nyílhasson Londonban?
– A Magyar–Brit Kereskedelmi Kamara 2013 elején alakult azzal a céllal, hogy gyakorlati tevékenységével előmozdítsa és segítse Magyarország és Nagy-Britannia között a befektetést, kereskedelmet és turizmust. A Hungarian Design Pop Up üzlet a Boxparkban a londoni Kamara első kreatív projektje, amelynek célja, hogy valódi lehetőséget adjon a magyar márkáknak és dizájnereknek ahhoz, hogy Nagy-Britanniában érvényesülni tudjanak. A konténert egy pályázat útján nyertük el, a Boxpark tulajdonosának tetszett a koncepció, hogy Magyarországot más fényben mutassuk meg, mint eddig, vagyis van élet a gulyáson és a 6:3-on túl is. Közel 30 dizájner és márka mutatkozik itt be két hónap alatt, ilyen jellegű kezdeményezés még nem volt Nagy-Britanniában. 

Mit kell egyébként tudni a Boxparkról?
– A Boxpark 2011-ben indult, Roger Wade az alapítója. A koncepció szerintem zseniális: szállítási konténerekből álló pop-up üzletek állandóan megújuló kínálattal. A Boxpark egyfajta közösségi térként is funkcionál, mivel felső szintjén éttermek és kocsmák is vannak, valamint különféle eseményeket is szerveznek. 

Nulláról kapcsolatokat kiépíteni nagy vállalkozás.
– Nem teljesen a nulláról indultunk, voltak kapcsolataink. Nem volt könnyű,
de úgy gondoljuk, hogy sikerült olyan márkákat és dizájnereket találnunk, akik megfelelően képviselik a magyar dizájnt és mellette eladhatóak is. Ezenkívül próbáltunk minél nagyobb területet lefedni: legyen ismert, kevéssé ismert, kezdő, befutott, és még sok más tényezőt is figyelembe kellett venni.

Mi mindent lehet a boltban kapni?
– A kiállítók között, a teljesség igénye nélkül, van ruházat és cipő, ajándéktárgy, grafika, édesség, bicikli, parfüm, paprikamalom, kozmetika, ékszer, táska, magazin.



Az eddigi tapasztalatok alapján hogyan fogadja a közönség a magyar dizájnt? 
– Az eltelt két hétben pozitív visszajelzéseink voltak. Az angol vásárlóközönség másként vásárol, mint a magyar. Jellemző az, hogy bejön és kéri, hogy vezessem végig az üzleten, meséljek a márkákról. A kint élő magyarok is gyakori vendégek, van, aki tudatosan jön, mert látta például a Facebook-oldalunkat, van, aki meg pont arra járt. De eddig mindenkinek tetszett, és sokan mondták, hogy jó lenne egy ilyen állandó bolt.  

Mi a legnépszerűbb termék?
– Nem emelnék ki egyet sem, mert úgy választottuk ki őket, hogy összhatásukban egy igazán széles spektrumon mutassák be a magyar termékeket a brit közönségnek.

Létrejöhet állandó magyar dizájnbolt is a későbbiekben Londonban?
– Igen, a kamara folytatni fogja a magyar kreatív ipar támogatását, mert a visszajelzések alapján van igény erre, több tervező is érdeklődött már nálunk arról, hogy hogyan lehet csatlakozni. Emellett a kamara a jövőben széles körben szeretné támogatni a magyar ipart és turizmust, hasonló figyelemfelkeltő eseményekkel és promóciókkal.

Az üzletről: www.facebook.com/HungarianDesignInLondon

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan