Az egyszerűen kezelhető alkalmazásokat szeretjük

A legtovább azokat az appokat használják a felhasználók, melyekre folyamatosan érkezik frissítés.
Egy több mint 125 millió felhasználót vizsgáló amerikai elemzés rávilágított, hogy a mobilos alkalmazásokat használók 77%-a csupán három napot ad egy-egy terméknek, mielőtt elveszti az érdeklődését iránta. Egy átlagos mobilos applikáció akkor jó, ha 0,5–2 percen keresztül le tudja kötni a felhasználó figyelmét. A mobilalkalmazások népszerűsége többnyire attól függ, hogy mennyire felhasználóbarátok.

– A bonyolultság nem jó, hiszen többnyire egy 5 másodperctől 2 percig terjedő időintervallum után kilép a felhasználó egy-egy applikációból, több időt csak a közösségimédia-, illetve hírportál-alkalmazásokkal töltenek. Népszerűek mostanában a fotó effekt appok, melyekkel különböző karikatúrát lehet készíteni a fényképekből: pár koppintással előáll a végeredmény, maximum 1 perc alatt. Ha ennél bonyolultabb egy alkalmazás, vagy a felhasználónak keresgélni kell benne, hogy mit hogyan lehet, azt valószínűleg törlik – tudtuk meg Horváth Zoltántól, a PlixApp Informatikai Kft. vezetőjétől.

Unaloműző appok

Vannak hamar népszerűvé lett, de alapvetően haszontalan mobilappok, és vannak olyanok, melyek mögött komoly kutatás és teljesen irányított marketingstratégia áll.

– A felhasználók szeretik az egyszerű, értelmetlennek tűnő és poénos appokat, melyek unaloműzésképp pár kattintással eredményt hoznak. A másik nagyon népszerű kategória a socialnetwork- és az ingyenes chatalkalmazás – magyarázta a PlixApp vezetője.

Mivel a toplisták a letöltés­szám alapján rangsorolnak, nagyon jó és erős marketing kell egy app mögé, hogy az élvonalba kerüljön. Míg néhány éve napi 100-130 letöltéssel a hazai toplista első három helye garantált volt, addig ma már ehhez legalább 400-500 letöltés szükséges.

– Nem egyszerű megtalálni a célközönséghez vezető olyan marketingcsatornát, ahol ez az eredmény elérhető. Jó példa az Uber, melyről nemrég a taxistüntetések kapcsán rengeteget lehetett olvasni, a felhasználók nagy tömege pedig kíváncsi lett rá, így toplistás lehetett több ezer letöltéssel.

Ha egy új alkalmazás normális ütemben fejlődik – tette hozzá Horváth Zoltán –, ahhoz, hogy sikeresnek lehessen mondani, vagy el lehessen könyvelni bukott ötletként, nagyjából 1-2 év szükséges.

Az egyszerűség erény

Naponta mintegy 300 új applikáció jelenik meg a mobil store-okban, így nehéz gyorsan nagy közönséget elkapni egy appal.

Gönczy Gábor, a Stylers Group mobilalkalmazásokkal is foglalkozó vállalat vezetője szerint attól lesz jó egy mobilalkalmazás, ha stabilan működik, és a leírásban lévő funkciókat látja el.

– A felhasználók azokat az alkalmazásokat szeretik, amelyek egyszerűek és nincsenek telepakolva felesleges funkciókkal, de kihasználják a telefon adta lehetőségeket, például a GPS-t, vagy akár a kamerát is. Az üzleti alkalmazásoknál pedig azokat kedvelik, amelyek nem cégbemutató jellegűek, hanem valóban hasznos, aktuális információkkal szolgálnak – magyarázta a vállalatvezető.

Elmondása szerint az új mobilalkalmazásokat, amelyek éppen a legnépszerűbbek, sokszor csak pár alkalommal használják letöltés után.

– Sokáig azok az applikációk maradnak érdekesek, melyek folyamatosan újdonságokkal jelentkeznek, az üzletiek közül pedig azok, melyek új adatokkal jelennek meg. A legtovább azokat az alkalmazásokat használják – tette hozzá –, melyek fejlesztői oldalról jól karbantartottak, és folyamatosan érkeznek rájuk frissítések.

Jó üzlet a fejlesztés

Itthon egyre több informatikus szakosodik mobilalkalmazás-fejlesztésre. Az International Education Center is oktatja az alkalmazásfejlesztést, oktatási referensük, Lauday András elmondta, hogy ha valakinek van egy jó ötlete és képes megírni, az nagyon jövedelmező lehetőség lehet.

– A letöltött alkalmazás azért fizet, mert használják: ahány alkalommal bekapcsoljuk a játékot, az alsó sorban megjelenő reklámlehetőségért pénzt kap a programozó. Ehhez nem kell óriáscég vagy alkalmazottak, csak egy jó ötlet – tette hozzá –, ami azért kifogyhatatlan, mert bár számológép vagy naptár is minden telefonban van, de szebbet, gyorsabbat vagy egyszerűbbet mindig lehet készíteni.
 

Népszerűségi top 10

1. Facebook Messenger – A Facebook közösségi oldalhoz tartozó, ingyenes chatszolgáltatás

2. Color Switch – Egyszerű ügyességi játék, melyben egy labdát kell átjuttatni az akadályokon

3. MSQRD – „Álarcos fotó effekt” alkal­mazás videochat-szolgáltatáshoz

4. Viber – Ingyenesen használható telefon- és videóhívás applikáció

5. Facebook – A legnépszerűbb közösségi oldal eléréséhez fejlesztett mobilalkalmazás

6. Basketball Stars – Kosárlabdás játék, melyet egyszerre több felhasználó is játszhat

7. Piano Tiles 2 – Zongorás játék, amellyel a felhasználó népszerű zeneműveket szólaltat meg

8. Google Fotók – A Google fotónézegető, illetve fotószerkesztő alkalmazása

9. Instagram – Közösségimédia-alkalmazás, amellyel fényképeket lehet megosztani

10. Facebook Lite – A Facebook közösségi oldal appjának alacsonyabb adatforgalmú verziója

Cikk ajánló

Hírlevél regisztráció


Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal
PCLand.hu