2,5 milliárd forintot költünk édességre az év végén

A decemberi ünnepek szezonális édességeiből két és fél milliárd forint körüli bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem a legutóbbi években.
Tavaly november-decemberben 1 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Nőtt viszont a Mikulás figura népszerűsége. Többek között ezeket állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Eddig is kiemelkedett, majd legutóbb még tovább nőtt a csokoládéból készült Mikulás figurák népszerűsége. A fogyasztók közel másfél milliárd forintot költöttek rájuk az ünnepi szezonban, 6 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A nagyobb összeg azonban nem jelent nagyobb darabszámot: a tavaly november-decemberben eladott mintegy 650 tonna édesség mennyiség szempontjából 5 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi szezonban.

Amíg a szezonális édességek között a csokoládé Mikulás piaci részesedése értékben 52 százalékról 56-ra emelkedett, egyik szezonról a másikra, az ünnepi édességek kedveltségi rangsorában biztosan tartja második helyét a hagyományos Mikulás csomag, amelyre a forgalom 14 százaléka jutott tavaly november-decemberben.

A karácsonyfára tesszük a legkevesebb csokit

A legutóbbi évek során egyre népszerűbb adventi naptár növekedése visszájára fordult, és értékben mért piacrésze 11-ről 9 százalékra csökkent, egyik ünnepi időszakról a másikra. Ezt követik az egyéb ünnepi édességek 8, az ajándékcsomagok (amelyekben játék is van), továbbá a Mikuláson kívül más figurák 5-5 százalékkal. Az utolsó helyen állnak a csokoládéból készült karácsonyfadíszek 3 százalékkal.

A szezonális édességek bevételéből tavaly (értéket tekintve) a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre 82 százalék jutott.

Ha ugyanebből a szempontból a bolttípusok súlyát nézzük, tavaly november-decemberben a legnagyobb piaci részesedést a 2500 négyzetmétert meghaladó üzletek érték el. Tavalyi 55 százalékos részarányuk azonban 1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző évi szezonban. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya változatlanul 27 százalék.

A bolti eladás nagyfokú koncentrációja mellett figyelmet érdemel, hogy az 50 négyzetméteres és kisebbi üzletek – igen alacsony - forgalma a szezonális édességekből 23 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra. Így piaci részesedésük megduplázódott: 1 százalékról 2-re nőtt. 

A hozzászólások nem a szerkesztőség, hanem az olvasók véleményét tükrözik.

Cikk ajánló

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan