Az uniós átlag alatt a netes vásárlók száma

A magyarok harmada vásárol online is, az EU-átlag 53%.
Az európaiak több mint fele vásárolt valamit az interneten 2015-ben. Az online rendelés Nagy-Britanniában volt a legnépszerűbb, a 16–74 éves korosztály 81 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a neten, míg Romániában csupán 11 százalék volt ez az arány – derült ki az Eurostat kutatásából. Magyarország 36 százalékkal a 20. helyen áll az uniós listán, ami jócskán elmarad a szlovákok 50 és a csehek 45 százalékos mutatójától, az osztrákok 58 százalékos arányáról nem is beszélve.

Az online vásárlás leginkább a 25–34 éves korcsoportra jellemző az unióban, az ilyen korú internetezők 74 százaléka vett valamit a neten. Magyarországon is ez a korosztály költ leginkább a világhálón (a 25–34 éves netezők 57 százaléka volt e-vásárló), de csaknem ugyanekkora, 55 százalékos arányban költöttek a 35–44 éves magyarok is a világhálón. A vásárlási hajlandóság korcsoportonkénti megoszlása az összes tagállamban hasonló: a fiatalabbakra jobban, az idősebbekre kevésbé jellemző, bár ez eltérő mértékben jelentkezik egy-egy országban. A 65–74 éves internetezők több mint fele vásárolt 2015-ben az interneten az EU átlagát tekintve, Magyarországon ez a mutató 19 százalék.

A termékcsoportok szerint az unióban a ruhák és a sportfelszerelések voltak a leggyakrabban megrendelt árucikkek, az e-vásárlók 60 százaléka vásárolt ilyet. Hazánkban ez az arány 45 százalék, melyet 43 százalékkal a szállással és utazással kapcsolatos foglalások követnek.

2010-ben a magya­roknak még csak mintegy 18 százaléka vásárolt az interneten, vagyis mostanra megduplázódott ez az arány.



Az internetes vásárlók 70 százalékának nem volt semmilyen problémája a tranzakciók során, 16 százalék viszont az ígértnél lassabb kiszállításra, 12 százalék pedig a rendelés vagy a fizetés közben történt technikai hibára panaszkodott. Az ügyfelek nyolc százaléka téves vagy sérült árut kapott.

Azok, akik nem vásárolnak az interneten, 75 százalékban azzal indokolták a döntésüket, hogy jobban szeretnek személyesen, hagyományos boltban vásárolni. A biztonságos fizetést vagy az adatvédelmet érintő aggályok miatt 27 százalék kerülte az e-vásárlást, míg 19 százalék az áruk elküldését, illetve visszaküldését nevezte gátló tényezőnek.

Cikk ajánló

Hírlevél regisztráció


Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal
PCLand.hu