Tavaszig tart az araszolás

Alig hogy elkészült a budai fonódó villamoshálózat – amelyet várhatóan a jövő szombattól használhatnak az utasok –, a Budán közlekedőknek újabb jelentős forgalomkorlátozással kell szembesülniük.
A Slachta Margit rakpart Árpád híd környéki szakaszát érintő felújítás, az árvízvédelmi fal javítása egészen április végéig tart majd.

Egy irány

Hogy elférjenek az építkezéshez szükséges berendezések, a támfal melletti forgalmi sávot 350 méter hosszan le kellett zárni. Ez egyben azt jelenti, hogy észak felé tavaszig egyirányú lesz az alsó rakpart, az Óbuda felől érkezőket pedig csak a Hajógyári-szigetre vezető H hídig engedik. Mivel ez a szakasz zsákutca, érdemes terelőutat választani. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) erre a célra a Szentendrei út – Flórián téri felüljáró – Árpád fejedelem útja – Margit hídi lehajtó – budai alsó rakpart útvonalat javasolja.

Csak itt, csak most

A munkálatok során 1200 köbméter betont és 55 tonna acélt építenek be.

Nem érdemes tehát a környéken rutinból vezetni, mivel a torlódások csökkentése érdekében a BKK néhány ideiglenes forgalomszervezési intézkedést is bevezetett.

A Szentendrei úton például a jelzőlámpaprogramok módosításával növelik az útszakasz kapacitását, emellett – kizárólag az Árpád fejedelem útja felé haladó forgalom számára – ideiglenesen megnyitották a Flórián téri felüljáró jobb oldali autóbuszsávját, amelyen keresztül a Szentendrei útról az Árpád fejedelem útja közvetlenül elérhető.



Csak ebben az időszakban engedélyezik azt is, hogy az észak felé közlekedők használják a Margit hídtól északra eső felhajtóutat is. Fontos azonban, hogy ezt csak a 6 méternél rövidebb járművet vezetők vegyék igénybe, mert a hosszabbak nem tudnak majd visszakanyarodni. Egyirányúsították viszont az Árpád fejedelem útja Textilgyár utca és Zsigmond tér közötti szakaszát a centrum, illetve a budai alsó rakpart Margit hídtól délre eső lehajtó útját a rakpart felé.

Árvíz ellen véd

Az új támfalra azért van szükség, mert a 2013-as árvíz során a régi szerkezet megsérült. Mint a Fővárosi Csatornázási Művek közölte, ha nem lenne a rekonstrukció, egy újabb árvíz esetén fennakadások lehetnének a H5-ös HÉV közlekedésében. – Tekintettel arra, hogy az elmúlt másfél évtized során igen nagy árvizek ellen kellett megvédeni a fővárost, a védvonalrendszer e pontján elengedhetetlen a támfal javítása – tették hozzá.



A 2013-as árvíz történelmi volt, Budapestnél a Duna 891 centiméterrel tetőzött június 9-én este – ez volt az eddig mért legmagasabb vízállás. Az intenzív árvízi védekezés országszerte hat napon át tartott, a gátak megerősítésére közel 10,2 millió homokzsákot és több mint 242 köbméter homokot használtak fel. A Duna összesen 47 ezer 285 hektárnyi területet öntött el.

Ütemezés

Előbb lebontják a közel 280 méter hosszú, régi, vegyes szerkezetű támfalat, majd elkészítik a 7 méteres, úgynevezett mélyalapozást.

A föld alatti munkálatok végeztével a szerkezetépítés következik: zsaluzás, vasszerelés, betonozás. Az új támfal a korábbinál 75 méterrel hosszabb, összesen 353,8 méteres lesz.

A támfal tetejére olyan fémszerkezeteket is beépítenek, amelyekre mobilgát-elemeket lehet majd felszerelni, ha az árvízhelyzet miatt szükséges lenne.

Cikk ajánló

Hírlevél regisztráció


Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal
PCLand.hu