Johnny Depp: először látnom kellett őt

A színész A magányos lovas című filmben őslakos amerikait alakítva tér vissza. Lapunknak arról beszélt, hogyan bújt Tonto bőrébe.
Nagyon hamar kiderült, hogy játszani fog ebben a filmben. Esetleg az ön ötlete is volt a film?
– Nem, de hallottam róla, amikor a Rumnaplót forgattuk, hogy tervezgetik
a filmet Jerry Bruckheimerrel. Ekkoriban bukkantam rá egy bennszülött amerikai harcos fotójára is. Olyan sávokat viselt az arcán, mint én a filmben. Megkértem egy sminkest, hogy fessen rám ilyeneket, aztán készítettünk pár fotót. Felhívtam Jerryt. Megmutattam neki a képeket, ő pedig megkérdezte, ki van rajtuk. Nem akarta elhinni, hogy én. Végül Gore Verbinskit én kértem fel a rendezésre.

Tonto, a harcos végül úgy néz ki, ahogyan ön eredetileg elképzelte?
– Teljesen. A smink ugyanaz, mint az első képeken. Csak a fehér festék textúráján változtattunk, kicsit agyagszerűvé vált tőle az arc. 

Mi a helyzet a varjúval a fején?
– Az eredeti fotón egy varjú repült el a harcos feje fölött. Első pillantásra úgy tűnt, mintha a madár a fején lenne. Jó ötletnek tűnt tényleg rátenni Tonto fejére egy döglött madarat, spirituális vezető gyanánt. 

A figurát tuljadonképpen a külső megjelenése határozta meg?
– Fontos volt számomra látni őt. És ahogy felöltöttem a külsejét annak az ismeretlen harcosnak, akit a fotón is láttam, elkezdett felépülni bennem, milyen is lehetne. Bár kétségtelenül van benne valami Jack Sparrow-szerű is.

Egészen másként formálja meg Tontót, mint az eddigi Magányos lovas-feldolgozások. Mitől érdekes ma a karaktere?
–  Azért, mert az amerikai őslakosokat Hollywood meglehetősen mostohán kezelte. Én nem a magányos lovas fegyverhordozójaként szerettem volna beállítani őt, hanem méltóságteljes harcosként.

Armie Hammerrel alakított kettősük viszi hátán a filmet. Működött a dolog?
– Armie okos, gyors és humoros. Fiatal színész, mégis úgy működik, mint egy régi motoros. Sikerült a humort is megtalálnia a szerepében.

Tudom, hogy öntől nem idegen a lovaglás, de kellett erre a mostani szerepre speciálisan készülnie?
– Egy kicsit. Valóban lovagoltam már más filmekben, és elég jól is ment. Az, hogy volt egy balesetem most a forgatáson, más dolog. Szerintem a ló direkt tartogatta nekem azt a napot. Nagyon forró nap volt, amelyiken elvesztettem az uralmam a ló fölött. Hirtelen az oldalán lógtam, idiótán kapaszkodva a gyeplőbe. El kellett döntenem, hogy elengedem, vagy megvárom, amíg a patájával fejbe talál. Elengedtem, és csodás módon a ló ösztöneinek köszönhetően nem taposott el.

A jövőről is szót ejtve: van még szerepálma?
– Van pár apró dolog, amit még kipróbálnék, de szinte mindent eljátszottam már, amit igazán szerettem volna.

Azért Keith Richardsról dokumentumfilmet készít...
– Ja igen, persze, de még nagyon sok munkám van azon a filmen, mert túl sok felvételünk van, vagy hatvan óra. Csodás dolog, de sokat kell dolgoznunk rajta, mielőtt készen lesz. 
 

NÉVJEGY

• 1963-ban született Owensboróban, Kentucky államban.

• Az iskolát szülei válása után otthagyta, hogy zenészi karrierbe kezdhessen.

• Karrierje a 80-as években kezdődött, amikor Nicolas Cage beajánlotta a Rémálom az Elm utcában című filmbe.

• Fontosabb filmjei: Ollókezű Edward, Don Juan Demarco, Fedőneve: Donnie Brasco, Félelem és reszketés Las Vegasban, Az Álmosvölgy legendája, A pokolból, A Karib-tenger kalózai, Volt egyszer egy Mexikó

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan