Bocsánatot kért Kínától az Apple

Az elmúlt időszakban élesen bírált és tisztességtelennek nevezett kereskedelmi módszerei miatt bocsánatot kért Kínától az Apple. Kínában „hatékony” lépésnek értékelték Tim Cook bocsánatkérését.
Tim Cook, az amerikai technológiai óriás vezetője levélben fordult a cég kínai ügyfeleihez. A vállalat kínai nyelvű internetes oldalán helyi idő szerint hétfő este közzétett levélben elnézést kért, és a bírált kereskedelmi módszerek megváltoztatását ígérte.

A vállalatot az elmúlt időszakban Kínában számos kritika érte, elsősorban a termékeivel kapcsolatos garanciavállalások miatt. Az ázsiai országban is rendkívül népszerű iPhone és iPad készülékeket gyártó konszernt azzal vádolták meg, hogy ügyfelei számára Kínában sokkal rosszabb garanciafeltételeket kínál, mint más országokban. Tim Cook most ennek felülvizsgálatát és megváltoztatását ígérte.

A hivatalos kínai média az elmúlt hetekben többször is foglalkozott az Apple-lel. A fogyasztói jogok védelmével foglalkozó adásában a kínai központi televízió (CCTV) a vállalat szemére vetette, hogy a sérült iPhone-hátlapok cseréjénél Kínában fizetésre kötelezik a vásárlókat, miközben ez külföldön ingyenes.

A Hszinhua hírügynökség pedig arról közölt cikket, hogy az utóbbi egy év során a közép-kínai Vuhan városában több ezer fiatal adósodott el egyebek közt az országban tomboló "Apple-láznak" köszönhetően. A fiatalok magas kamatozású, nagy összegű kölcsönt vettek fel csak azért, hogy legújabb generációs elektronikai cikkeket, így iPhone-t vagy iPadet vásárolhassanak.

A Zsenmin Zsipao kínai pártlap a napokban arrogánsnak nevezte az amerikai vállalatot, és hiányolta, hogy az Apple nem válaszolt a bírálatokra. Tim Cook levele megfigyelők szerint ennek nyomán született. Egyben pedig jelzi a kínai piac rendkívüli fontosságát az Apple számára.

A „hatékony” lépés

Kínában némileg megnyugodtak a kedélyek azután, hogy Tim Cook az Apple vezére "őszinte bocsánatot" kért a kínai fogyasztóktól és máris változtatott termékeinek hetek óta kifogásolt garanciális eljárásán - derült ki kínai médiajelentésekből kedden.

Az Apple négy ponton jelentett be változtatást. Ennek része, hogy az iPhone 4 és iPhone 4S telefonkészülékek esetében a garanciát az esetleges javítástól számított egy évvel meghosszabbítják. Ez már a februárban szervizbe került készülékekre is vonatkozik. A javítások alkalmával a sokat emlegetett fekete iPhone-hátlapot is cserélni fogják. A vállalat ígéretet tett, hogy hivatalos szervizeit fokozottabban ellenőrzi, gondoskodik az ott dolgozók képzéséről.

Ez az eddigi legnagyobb kommunikációs válság 

A Global Times című angol nyelvű napilap keddi kommentárjában a hétfői nyílt levelet az eddigi "leghatékonyabb" nyilatkozatnak tartotta, amellyel az Apple vélhetően jól kezelte "eddigi legnagyobb kommunikációs válságát" Kínában.

A fogyasztóvédelmi szervezet állítása szerint az Apple termékeivel kapcsolatos garanciális panaszok meghaladják a hazai termékekre vonatkozó átlagot. Az Apple ugyanakkor azt közölte, hogy vásárlóinak 90 százaléka elégedett a szolgáltatásaikkal.

Az iiMedia Research Group felmérése szerint az Apple-nek 7,7 százalékos a részesedése a kínai okostelefon piacon, amivel a Samsung (22,5 százalék) és a Lenovo (10,7 százalék) mögött a harmadik helyen áll. Tavaly összesen 169 millió okostelefon talált gazdára a világ legnépesebb országában.

Cikk ajánló

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan