Jól alakult a Twitter első tőzsdei napja

Jól alakult a Twitter első tőzsdei kereskedési napja. Az amerikai közösségioldal-szolgáltató részvényei 45,10 dolláron, a hivatalos tőzsdei bevezetésnél 73 százalékkal magasabb árfolyamon kezdték a kereskedést.
A Twitter részvényei csütörtöktől TWTR rövidítés alatt találhatók meg a New York-i tőzsdén. A Facebook előző évi tőzsdére lépése óta ez volt Amerikában a leginkább várt tőzsdei bevezetés. A 45 dolláros részvényenkénti kezdőár 31 milliárd dollár körülire vitte fel a Twitter tőzsdei értékét. Ez nagyjából megegyezik a KFC és Pizza Hut étteremláncokat üzemeltető Yum Brands értékével.

Tőzsdei befektetők szerint rendkívül gördülékenyen zajlott a kereskedés megkezdése, nem akadtak technikai problémák és fennakadások, mint a Facebook esetében. Az elemzők azt is kiemelték, hogy egyértelműen stabil kereslet mutatkozott a Twitter papírjai iránt, a részvényárfolyam magyar idő szerint este nyolckor már a 46 dolláros szint körül volt.

A nagy sikert látva egyes elemzők szerint lehet, hogy a Twitter alábecsülte a saját értékét. Roger Entner, a Recon Analytics munkatársa felvetette, hogy a vállalat túl kevés pénzt szerzett a tőzsdére lépésből. Entner arra gondolt, hogy a Twitter 1,8 milliárd dollárt szerzett szerdán azzal, hogy 70 millió részvényt adott el darabonként 26 dollárért. Ha azonban 30 dollár lett volna a bevezetési ár, akkor 2,1 milliárd dollárt kap, ha 35 dollár, akkor 2,5 milliárd dollárt.

A cég alapadatai szerint azonban inkább felülértékeltnek tűnik a Twitter. 2013-ban 650 millió dolláros éves bevételt remélnek a cégnél. A 26 dolláros részvényenkénti bevezetőárral számolva tehát a cég tőzsdei értéke már így is huszonnyolcszorosa volt az éves bevételnek, ami nagyon aránytalan. Az Outsell Inc elemzőcég szerint a 13 dolláros részvényenkénti bevezető ár lett volna reális a Twitter fundamentumai alapján.
A Twitter számára most a legnagyobb kihívás, hogy végre profitot termeljen. A céget hét éve alapították, de azóta egyszer sem volt nyereséges. A másik fontos célkitűzés, hogy kiterjessze bevételi forrásait. 232 millió felhasználója van, háromnegyedük az Egyesült Államokon kívül, de a bevétel 74 százaléka még mindig az USA-ból származik.

Cikk ajánló

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan