Magyarország még sosem volt ilyen népszerű úti cél

Magyarországon a világátlag több mint négyszeresével, 19,1 százalékkal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) decemberi jelentése szerint.
A világon 4,4%-kal, Európában 5,1%-kal, a kelet-közép-európai régióban pedig 6,6%-kal nőtt ez a szám a vizsgált időszakban. Így a turisták számának növekedését tekintve Magyarország került a dobogó legfelső fokára a legjelentősebb európai úti célok közül.

Városok, egészség

A turizmus világtrendjei, valamint az utazási szokások és igények változása kifejezetten kedveznek a magyar turisztikai kínálatnak: például a többszöri, rövid utazások trendje a budapesti városlátogatásoknak, az európai demográfiai trendek az egészségturizmusnak teremtenek jó lehetőségeket – tudtuk meg a Magyar Turizmus Zrt.-től.

A leglátogatottabb régió hazánkban a főváros és környéke, a Turizmus Zrt. szerint Budapest nemzetközi szinten és a korábbi, hagyományos vendégkörén túli látogatói szegmensekben is divatba jött az elmúlt években. Véleményük szerint ebben nagy szerepe van a közösségi médiának, mert egyre többen tudnak ennek révén felfigyelni a városrekonstrukciós újdonságokra vagy a kreatív kínálati elemekre, mint a szabadulószobák, a romkocsmák vagy a gasztroforradalom.

Jó ár-érték arány

Jandala Csilla, a Turisztikai Tanácsadók Szövetsége Egyesületének (TUTSZ) elnöke, az Edutus Főiskola rektora elmondta, hogy a hazai turisztikai kínálat népszerűségének oka, hogy követi a keresleti trendeket, megfelel a látogatók elvárásainak, és közben rendkívül vonzó ár-érték arány is jellemzi szolgáltatásait.



– Fontos tényező emellett, hogy Magyarország megközelíthetősége kiváló, így a legfontosabb küldőországokból többféle módon és gyorsan elérhető – mondta Jandala Csilla.

Azt, hogy a turisták mit tartanak vonzónak Magyarországon, a turisztikai régiók szerinti megoszlás tükrözi igazán: a legtöbb szálláshely-igényes turista Budapestet keresi fel, majd a Balaton, a nyugat-magyarországi régió és az észak-magyarországi régió következik a sorrendben.



Budapestre leginkább városlátogatás, illetve hivatásturizmus céljából érkeznek a külföldi turisták, a Balatonra természetesen üdülési célból, míg az egyéb régiókban az egészségturizmus – beleértve a gyógy- és a wellnessturizmust –, az aktív turizmus, a borturizmus a legvonzóbb turisztikai termék. – Feltétlenül meg kell említeni a rokonlátogatást is – hívta fel rá a figyelmet a TUTSZ elnöke –, melynek keretében más európai országokhoz képest jóval nagyobb számban érkeznek hazánkba turisták.

Egész évben Budapest

A Turisztikai Világszervezet szerint a magyarországi kínálat termékei közül világméretekben is versenyképesnek mondható Budapest sokszínű kínálatával, melyek közül kiemelkedik a városlátogatás, az úgynevezett short break.

– Értelemszerűen ezek az utazások rövidebb időtartamúak, jellemzően hétvégén jelentkeznek, esetenként meghosszabbítják a vendégek 1-2 nappal.
 
A legfontosabb küldőországok 2015-ben (kereskedelmi szálláshelyek adatai alapján)


Forrás: KSH

Világjelenségnek számít, és ez Magyarországon is tapasztalat, hogy az üzleti utazások, konferenciák átlagos időtartama folyamatosan csökken, hosszabb tartózkodásra inkább a gyógyturizmus, a rekreációs jellegű üdülések, illetve a rokonlátogatás, esetén számíthatunk – fogalmazott Jandala Csilla.

A turizmus szezonalitása elsősorban a fogadó terület jellemzőitől függ. Manapság a városlátogatások időszaka kitolódott, a főváros például egész évben vonzó programokat kínál, és évszakoktól független az egészségturizmus iránti kereslet is.



A hivatásturizmusban elsősorban a késő tavasz, kora ősz preferált utazásra, konferenciák szervezésére, míg a Balaton természetesen a legkedvezőbb időjárású nyári hónapokban a leglátogatottabb.

Cikk ajánló

Hírlevél regisztráció


Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal
PCLand.hu