Rogán: nagyon sok pénzt költenek az országmárkára

A kormány márt március 9-én döntést hozhat az új turisztikai ügynökségről. A cél, hogy bürokráciamentesen intézhessék az országimázzsal kapcsolatos ügyeket. Ahogy Rogán Antal hangsúlyozta, „nagyon sok pénzt” fognak elkölteni. Fontosak a sportesemények és kellene egy ikon.
Arról, hogy miért van szükség az új ügynökségre, a Miniszterelnöki Kabinetiroda minisztere az Országmárka 2.0 budapesti konferencián kedden azt mondta: az állam sokkal többel tudna hozzájárulni a turisztikai szektor fejlődéséhez, amelynek egyik akadálya a források szétszórtsága. Ezért célszerű lenne, ha az állami feladatokat nem a hagyományos bürokratikus rendben, hanem egy rugalmas ügynökségen keresztül látnák el.

Korszerű, új gondolkodásra kell áttérni - hangsúlyozta Rogán -, márkákat, brandeket kell felépíteni. Megjegyezte, hogy ma sem Balaton-, sem Budapest-, sem Tokaj-brand nincsen. Ezt egy bürokratikus struktúrában nem lehet megcsinálni, ezért javasolják azt az ügynökségi struktúrát, amely alá be lehet szervezni az összes feladatot, minél kevesebb bürokratával - utalt a rugalmasságra még egyszer.

Sok pénzt költenek

Az állam most "nagyon sok pénzt" fog elkölteni brandekre, márkákra és nagyrendezvényekre, eközben partnerként tekint a piac szereplőire, az érintett önkormányzatokra, amelyektől semmilyen jogkört nem kíván elvenni - hangsúlyozta Rogán Antal.

Az előterjesztést a Miniszterelnöki Kabinetiroda készítette el, azzal a javaslattal, hogy az új ügynökség a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerüljön. A kormány már tárgyalt az előterjesztésről, megrendelt bizonyos tanulmányokat, így március 9-én a végső döntést is meghozhatja.

Budapest a 2. ligában focizik

"A városi turizmus növekedése Európában és a világ számos pontján messze túlszárnyalja a helyi gazdaság növekedését, Budapest teljesítménye viszont átlagosnak mondható" - emelte ki Bienerth Gusztáv, a Roland Berger Zrt. gazdasági tanácsadó cég elnöke, a Budapest Barátai Együttműködés tagja a konferencián.

A 45 városra a közelmúltban készült tanulmány megállapításai alapján Budapest egyelőre lelkes amatőr az európai versenyben, "csupán a 2. ligában focizik". A magyar főváros turisztikai teljesítménye ugyan javult az elmúlt öt évben, de a felmérés szerint így is jócskán elmarad a top 11 nagyvárostól.

A lista első néhány helyén Isztambul, Amszterdam, Párizs, London, Bécs és Barcelona szerepel. Budapest a második vonalba sorolt városok között is csak a 7. helyen áll, Brüsszel, Koppenhága, Zürich, Lisszabon, Stockholm és Oslo mögött - sorolta.
 

A vendégéjszakákat és a lakosságarányos szállásbevételt tekintve a 9. helyen áll Budapest, az online jelenlétben viszont lényegesen jobb a helyzet, itt csak Prága és Barcelona előzi meg a magyar fővárost.


Budapest a jelenlegi kapacitással lényegesen több turisztikai igényt is ki tud elégíteni, de 2024-ben, a budapesti olimpiai pályázat célévében 42 ezer szállodai szobára lesz szükség - mondta. Bienerth Gusztáv szerint sok lehetőség rejlik a Budapest által nyújtott ár-érték arányban és a konferenciaturizmusban.

Természet és vizes vébé

Sem a magyarok, sem a külföldiek fejében nincs ott Budapest természeti-kulturális örökségének üzenete - mondta ​Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója.

Azt is kiemelte, hogy nagyon komoly összefogást igényel a 2017-es budapesti vizes világbajnokság. Nemcsak a szállodai helyeket kell bővíteni, hanem a közlekedési és szórakozási lehetőségeket is fel kell mérni, olyan sok ember jön erre az eseményre.

Kell egy ikon

A következő hét-tíz év várhatóan a fenntartható növekedés jegyében zajlik a világban, ezt kell Budapesten is kihasználni - mondta el a BDO Magyarország tanácsadó cég képviseletében Hegedűs Attila. „A Budapest márka kiépítését nekünk magunknak, irányítottan kell elvégeznünk. Kell egy ikon, amilyen Párizsnak az Eiffel-torony”.

Weyer Balázs, a 2015-ös budapesti világzenei expo, a Womex egyik szervezője szerint a kulturális termékek a legalkalmasabbak arra, hogy egy helyről alakított képünket alakítsák, mert érzelmi kötődést okoznak. "Budapestnek ebből a szempontból rengeteg kiaknázatlan lehetősége van, zenei, irodalmi és filmes tekintetben egyaránt". Úgy vélte, leginkább a kulturális történetekkel lehet a legjobban megragadni egy város mélységét.

Cikk ajánló

Hírlevél regisztráció


Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal
PCLand.hu