Vettel nyert és növelte előnyét összetettben

Sebastian Vettel, a Red Bull világbajnoki címvédő német pilótája nyerte vasárnap a Forma-1-es Bahreini Nagydíjat, így növelte előnyét a pontversenyben az ezúttal második finn Kimi Räikkönennel (Lotus) szemben.
A sorozatban háromszor vb-győztes Vettel már az első körökben az élre tört, majd a folytatásban a csapat taktikai utasításait tökéletesen betartva, hiba nélkül, végig vezetve diadalmaskodott.

A vb-pontversenyben közvetlenül Vettel mögött álló Räikkönen a többiekétől eltérő, három helyett csak két kerékcserét alkalmazó taktikájának köszönhetően ért oda a második helyre, a dobogó legalsó fokára pedig francia csapattársa, Romain Grosjean állhatott fel. Érdekesség, hogy tavaly pontosan ugyanez volt az első három sorrendje Bahreinben.

Az egy hete, Kínában győztes Fernando Alonso (Ferrari) ezúttal nyolcadikként négy pontot szerzett.

Az élről induló Nico Rosberg (Mercedes) jól kapta el a rajtot, akárcsak Vettel és Alonso. Utóbbi az első kanyarban elment Vettel mellett, aki azonban néhány kanyarral később visszavette a második pozíciót. Az első kör végén Rosberg, Vettel, Alonso, Paul di Resta (Force India), Felipe Massa (Ferrari), Mark Webber (Red Bull) volt az első hat sorrendje. Vettel a harmadik kör elején megelőzte Rosberget, akit egy körrel később Alonso, majd a 6. kör kezdetén Di Resta is lehagyott. Vettel hibátlan körökkel és hatalmas tempóban szakadt el üldözőitől az élen, a második helyen haladó Alonso autóján pedig közben elromlott az állítható hátsó szárnyat (DRS) vezérlő rendszer, ezért a versenyzőnek be kellett hajtania a boxba, ahol helyre tették a légterelőt és kereket is cseréltek. A spanyol pilótának ezzel nem oldódott meg a problémája, a következő körben ismét be kellett jönnie csapatához, a hátsó szárny ugyanis nyitva maradt, fékezésnél nem záródott vissza.

Webber és Grosjean a 8., Jenson Button (McLaren) és Rosberg a 9., az élen álló Vettel, valamint Massa a 11. körben állt ki kereket cserélni, a versenyt így ekkor Di Resta vezette. Az eltérő, csak két kiállást tervező stratégia szerint haladó brit versenyző a 14. kör végén ment ki a boxba, így Räikkönen vette át a vezetést, őt azonban Vettel azonnal megelőzte. A finn pilóta a 17. körben járt a boxban, s a 11. pozícióba ért vissza a pályára. A 20. körben Vettel, Webber, Rosberg, Button, Grosjean, Sergio Perez (McLaren), Di Resta, Lewis Hamilton (Mercedes), Räikkönen, Nico Hülkenberg (Sauber) volt a sorrend az első 10, pontszerző helyen. Alonso a 12. pozícióban haladt, csapattársa, Massa pedig egy defekt miatt kénytelen volt egy plusz kerékcserét beiktatni, ezért visszaesett a 15. helyre.

A 21. körben Rosberg és Perez, majd egy körrel később Webber és Button járt a boxban. A 23. körben Hamilton is kiállt, közben Button és Perez megelőzte Rosberget. A 25. körben az egyre nehezebb helyzetbe kerülő Alonso is a boxba hajtott, majd a 26. kör elején Vettel is bent járt és az első helyre jött vissza.
Féltávhoz közeledve Di Resta könnyedén ment el a második helyen álló Grosjean mellett a célegyenesben, utóbbi a kör végén kiment kereket cserélni.

Az 5. helyért küzdő mclarenes csapattársak, Button és Perez két körön át öldöklő harcot vívott a pozícióért, végül a tapasztaltabb brit finoman „kiterelte” a pályáról márkatársát, akit valamivel később Grosjean megelőzött, majd a francia pilóta Buttont is lehagyta. Räikkönen a 34. körben megelőzte a második helyen haladó Di Restát, aztán behajtott a boxba kerékcserére, akárcsak Button. Di Resta a 37. körben tudta le második kerékcseréjét, s a nyolcadik pozícióba, két hellyel Räikkönen mögé tért vissza a pályára. Webber a második helyről a 38. körben állt ki harmadik kerékcseréjére, s ugyanígy tett Hamilton is, majd egy körrel később Perez és Alonso járt a boxban.

Az élen álló Vettel megnyugtató előnye birtokában a 42. körben érkezett meg a boxba az utolsó kerékcserére, őt Grosjean követte és az ötödik helyre állt vissza. Tíz körrel a leintés előtt Vettel, Räikkönen, Di Resta, Grosjean, Webber, Hamilton, Alonso, Perez, Rosberg, Button volt a pontszerző pozíciókban állók sorrendje.

A hajrában Grosjean feljött a harmadik pozícióba, Vettel és Räikkönen nem hibázott, a végig mechanikai gondokkal küszködő Alonso pedig nagyszerű versenyzéssel felért a négy pontot érő 8. helyre.

Az idei világbajnoki sorozat ötödik futamát, a szezon első európai versenyét, a Spanyol Nagydíjat a Barcelona közelében található Circuit de Catalunyán rendezik május 12-én.

Végeredmény

Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:36:00.498 óra
2. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 9.111 mp hátrány
3. Romain Grosjean (francia, Lotus) 19.507 mp h.
4. Paul di Resta (brit, Force India) 21.727 mp h.
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 35.230 mp h.
6. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 35.998 mp h.
7. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 37.244 mp h.
8. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 37.574 mp h.
9. Nico Rosberg (német, Mercedes) 41.126 mp h.
10. Jenson Button (brit, McLaren) 46.631 mp h.
leggyorsabb kör: Vettel 1:36.961

Világbajnoki pontverseny

A világbajnoki pontversenyek állása 4 futam után (még 15 van hátra):
pilóták:
1. Vettel 77 pont
2. Räikkönen 67
3. Hamilton 50
4. Alonso 47
5. Webber 32
6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 30
7. Grosjean 26
8. Di Resta 20
9. Rosberg 14
10. Button 13
11. Perez 10
12. Adrian Sutil (német, Force India) 6
13. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 6
14. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 5
15. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1
csapatok:
1. Red Bull 109 pont
2. Lotus 93
3. Ferrari 77
4. Mercedes 64
5. Force India 26
6. McLaren 23
7. Toro Rosso 7
8. Sauber 5

Sudoku 数独

sudokuLogikai játék a számokkal

Hírlevél regisztráció


PCLand.hu

Metropol Ingatlan